پست وبلاگ

در محل کار بي‌تحرك نباشيد

اتفاق عجيبي نيست كه يك روز صبح از خواب بيدار شوي و آرزو كني كاش شب هنوز ادامه داشت. برا همه ما پيش آمده بعضي روزها توان دل كندن از رختخواب نداريم و با وجود كارهايي كه به صورت روزانه بايد انجام دهيم، باز هم در طول روز كسل و بي حوصله‌ايم. در چنين مواقعي حتي نوشيدن نسكافه و قهوه غليظ هم به هوشيار شدن كمكي نمي‌كند. اين وضعيت معمولا براي افرادي دردسرساز است كه كار روزانه‌شان نياز به تمركز بالا داشته باشد؛ از جمله اين افراد مي‌توان به رانندگان خودرو و موتور سيكلت اشاره كرد. براي اينكه از خطرات احتمالي بي حالي و كسالت در طول روز در امان باشيم، لازم است برخي عادات روزانه را ترك و بعضي عادت‌ها را جايگزين كنيم.

پيك موتوري تهران

بي حالي‌هاي خطرناك

اگر احساس خستگي روزانه‌تان بيش از حد انتظار است و هر روز معمولا با احساس خستگي و بي‌حالي از خواب بيدار مي‌شويد، لازم است نشانه‌ها را جدي بگيريد. اگر دوره مشاهده اين روند طولاني باشد، حتما بايد به پزشك مراجعه كنيد. اما اگر خستگي‌هاي بي‌دليل روزانه‌تان اخيرا آغاز شده و از سلامت خود اطمينان داريد مي‌توانيد با چند تغيير در سبك زندگي بار ديگر سرزندگي و شادابي را تجربه كنيد.

خواب با كيفيت

بديهي است كه خواب شبانه كم و بي‌كيفيت نقش مهمي در بي‌حالي و كسالت روزانه خواهد داشت. خواب شبانه كمتر از ۷ ساعت، علاوه بر خستگي روزانه، عوارض خطرناكي به دنبال خواهد داشت. از شايع‌ترين تاثيرات كم‌خوابي مي‌توان به اضافه وزن و افسردگي اشاره كرد. اغلب افراد گمان مي‌كنند كم‌خوابي موجب كاهش وزن مي‌شود اما افزايش وزن به دنبال خواب ناكافي از جمله تاثيرات خطرناك است. احتمال ابتلا به ديابت و مشكلات قلبي نيز از جمله ديگر عوارض خواب ناكافي در طول شب است.

البته تحقيقات نشان مي‌دهد، خواب بيش از ۹ ساعت در شب نيز آثاري مشابه كم‌خوابي به دنبال دارد. در واقع كم‌خوابي و پرخوابي هر دو به يك شكل بر مكانيزم بدن تاثير گذاز خواهند بود. يكي ديگر از نكاتي كه در مورد خواب بايد به آن توجه كرد، زنگ هشدار ساعت در صبح است. اگر شما هم از جمله افرادي هستيد كه زنگ موبايل را قطع كرده و به خواب ادامه مي‌دهند، لازم است بدانيد كه چند دقيقه خواب پس از بيدار شدن، مي‌تواند عوارض مخرب زيادي براي بدن به دنبال داشته باشد.

جابجايي مورد اعتماد پيك موتوري عالي و سريع كالا و مسافر با راكبين آموزش ديده در سفرهاي درون شهري و برون شهري.

نقش پررنگ صبحانه

اگر پس از بيدار شدن در برنامه صبحانه شما كمترين ميزان مواد قندي قرار دارد و يا اينكه فقط از نان استفاده مي‌كنيد، بايد بدانيد كه ساعتي بعد از صرف صبحانه، احتمالا با گرسنگي شديد روبرو خواهيد شد. اگر مي‌خواهيد صبح پر انرژي داشته باشيد، كافي است مقاديري پروتئين را در برنامه صبحانه‌تان قرار دهيد. اگر هم به صورت كلي عادت به خوردن صبحانه نداريد، لازم است كه اين عادت مخرب را در اولين فرصت ترك كنيد.

بي‌تحرك نباشيد

بي‌تحركي يكي از مهم‌ترين عواملي است كه موجب مي‌شود افراد در طول روز احساس بي‌حالي و كج خلقي داشته باشند. براي مقابله با اين حال و احوال لازم نيست ساعت‌ها در باشگاه ورزش كنيد. فقط مراقب باشيد كه در طول روز حداقل ۲۰ دقيقه را براي پياده‌روي اختصاص دهيد. گنجاندن اين زمان، به شما كمك مي‌كند تا شادابي خود را حفظ كرده و خواب آرامي در شب را تجربه كنيد.

معجزه آب

از دست دادن آب بدن به سرعت به صورت خستگي پديدار مي‌شود. اغلب افراد در طول روز (مخصوصا در روزهاي سرد سال) به ندرت آب مي‌نوشند كه همين موضوع خستگي را به دنبال خواهد داشت. از ديگر روش‌هاي مقابله با كم آب شدن بدن و خستگي، مي‌توان به شستن دست و صورت و دوش گرفتن روزانه اشاره كرد.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *