پست وبلاگ

صاحبان فروشگاه‌های زنجیره ای ميتوانند اين روند را مهار كرده

فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي براي رقابت با يكديگر و افزايش فروش خود بايد سخت كار كنند. تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در اين راستا بسيار كمك كننده خواهد بود. در واقع  يكي از راه‌هاي اين كار استفاده از فناوري براي ايجاد يك تجربه عالي در فروشگاه است.

از فنآوري مي‌توان به روش‌هاي مختلفي استفاده كرد: براي اهداف تجربي، جلب نظر كاربران تلفن همراه، افزايش راحتي خريداران يا ترويج حضور آنلاين يك فروشگاه زنجيره‌اي. در ادامه برخي از اين تكنولوژي‌ها را كه تعدادي از آنها بسيار نوين و مدرن هستند و فوايد استفاده از آنها را بررسي خواهيم كرد.
انواع تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌ زنجيره‌اي

رشد سريع تجارت الكترونيكي در چند سال گذشته منجر به افزايش چشمگير انتظارات مشتري براي راحتي خريد و خدمات بيشتر در دنياي آفلاين شده است.در همين راستا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي هوشمند سرمايه‌گذاري زيادي در راه ايجاد تجربه خريد آسان در فروشگاه‌هاي خود با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد كرده‌اند. برخي از جديدترين جذاب‌ترين تكنولوژي‌ها در ادامه معرفي شده است كه با استفاده از آنها به راحتي مي‌توانيد رقباي خود را پشت سر بگذاريد.
آينه‌هاي جادويي

در بسياري از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كه اقدام به فروش كيف، كفش و لباس مي‌كنند آينه‌هاي هوشمندي نصب شده كه جز پيشروترين تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي است. با استفاده از اين فناوري هنگامي كه يك خريدار وارد اتاق پرو مي‌شود، آينه محصولات را كه از طريق برچسب‌هاي RFID جاسازي شده در لباس‌ها ، تشخيص مي‌دهد.

تصاوير محصولات روي آينه ظاهر مي‌شود و خريدار مي‌تواند به سادگي با لمس آينه، سايز يا رنگ ديگري را درخواست كند. خريداران مي‌توانند از آينه‌ها هوشمند براي مرور جديدترين سبك‌ها، يافتن كالاهايي در رنگ و سايزي كه دوست دارند استفاده كنند.
واي فاي رايگان در فروشگاه

يكي از تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كه شايد ساده و در دسترس به نظر برسد اما بر ذهنيت بهتر مشتري و فروش بيشتر اثر مي‌گذارد، ارائه Wi-Fi رايگان به مشتريان است. علي رغم اينكه ممكن است استفاده از اين تكنولوژي براي صاحبان فروشگاه اين ترس را به همراه داشته باشد كه مشتري ممكن است از اين فناوري براي مقايسه قيمت با ديگر فروشگاه‌ها استفاده كند اما مشتريان به هر حال از تلفن‌هاي همراه خود در فروشگاه استفاده مي‌كنند و اغلب كارهاي ديگري به جاي مقايسه قيمت‌ها انجام مي‌دهند.

صاحبان فروشگاه‌ها مي‌توانند اين روند را مهار كرده و از آن به نفع خود استفاده كنند. از طريق كدهاي QR و باركد و ادغام با برنامه تلفن همراه ، Wi-Fi رايگان مي‌تواند ميزان فروش را افزايش دهد. ارائه Wi-Fi در فروشگاه همچنين اين مزيت را دارد كه از جزئيات سرچ مشتري مطلع شده و آنها را با پيشنهادات مربوطه هدف قرار دهيد.
كيوسك‌هاي هوشمند داخل فروشگاه

يكي از تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كه در عين سادگي براي تلفيق فناوري و بهبود خدمات به مشتري بسيار موفق بوده، نصب كيوسك هوشمند يا تبلت است كه مشتريان مي‌توانند همه محصولات را مرور كرده و مواردي را كه نمي‌توانند در فروشگاه پيدا كنند، سفارش دهند. وقتي نوبت به  استفاده از فناوري در فروشگاه مي‌رسد اغلب از كيوسك‌هاي هوشمند چشم‌پوشي مي‌كنند. اما اين تكنولوژي  مي‌توانند به طرز باورنكردني موفقيت آميز باشند.

شايد جالب باشد بدانيد كه JD Sports  در سراسر فروشگاه هاي خود اين تكنولوژي را  ارائه مي‌دهد كه 3.1٪ از كل فروش متعلق به همين فناوري است. رغم اين فروش در سال چيزي برابر با 14.3 ميليون پوند است. حتي با اين فناوري مي‌توان به جاي پخش كاتالوگ‌هاي كاغذي، از صفحات ديجيتال براي نمايش آنها استفاده كرد.
برچسب قيمت الكترونيكي

به دليل اينكه گاهي تعداد مشتريان در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي زياد است و برخي از فروشندگان به دنبال يك راه حل الكترونيكي براي به روزرساني سريع قيمت خود هستند. برچسب هاي الكترونيكي قيمت به عنوان يكي از تكنولوژي‌هاي مورد استفاده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مي‌تواند باعث وقت صرفه جويي در وقت شود و گاه حتي از ضرر نيز جلوگيري كند. چندين سوپرماركت بزرگ اروپايي مانند L’Ecelrc و خرده فروشاني مانند Leroy Merlin و Nebraska Furniture Mart در حال نصب برچسب قيمت ديجيتال در سراسر فروشگاه هاي خود هستند و تجربه آنها در استفاده از اين نوع برچسب، افزايش سودآوري فروشگاه بوده است.

مقالات مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *